Úřady jsou nutné zlo a dnešní doba se bez nich neobejde. Základním problémem fungování všech úřadů je stav, kdy se úřad uzavře sám do sebe a přestane vnímat, že je zde především pro ty, kteří si v něm vyřizují své záležitosti. Černovická radnice bohužel podle nás nepatří k těm úřadům, které by vynikaly svojí otevřeností a vstřícností vůči občanům. Přestože se nám v posledním volebním období některé věcí podařily (na webu se například zveřejňují dokumenty ke všem veřejným zakázkám nad 40 000 Kč, což je v Brně poměrně výjimečné), tak k ideálu je stále ještě velice daleko.

Jaké konkrétní kroky tedy navrhujeme?

  1. Rozšíření úředních hodin tak, aby si úřední záležitosti mohli vyřídit lidé i po práci. Dle našeho názoru by stačilo jeden den rozšířit úřední hodiny do 18 hodin. Toto je krok, který se nám bohužel během našeho působení na radnici nepodařilo prosadit (zavedl se pouze nový úřední den v pátek, o který logicky nebyl zájem).
  2. Úředníci by měli být maximálně připraveni řešit úřední záležitosti i mimo úřední hodiny.
  3. Zlepšení fyzického přístupu na radnici. Budova sama o sobě není příliš šťastně koncipována, ale minimálně v přízemí by měl být přístup bezbariérový.
  4. Daleko častěji než na radnici lidé navštěvují poštu. Pro maminky s kočáry je velký problém se na poštu dostat. Pokusili bychom se tedy po dohodě s Českou poštou zrealizovat bezbariérový přístup.