TOP 09 považuje plánovaný prodej majetků Českých drah v Brně za spekulativní a nepřípustný. Vedení města Brna musí vzít odpovědnost do vlastních rukou a postupovat systematicky a transparentně. Podle informací uvedených v dnešním vydání Hospodářských novin zvažují České dráhy prodej lukrativních pozemků kolem hlavního nádraží Brno současnému nájemci – společnosti Brno new station development, a. s. Tento plánovaný prodej považujeme za spekulativní.

„Prodej pozemků v okolí brněnského hlavního nádraží by se měl pozastavit do doby, než bude rozhodnuto o modernizaci železničního uzlu Brno, jeho umístění a podobě. Mimo jiné by měly České dráhy prodávat převážně zbytný majetek, což dle našeho názoru není případ této lokality.“

„Prodej pozemků v okolí brněnského hlavního nádraží by se měl pozastavit do doby, než bude rozhodnuto o modernizaci železničního uzlu Brno, jeho umístění a podobě. Mimo jiné by měly České dráhy prodávat převážně zbytný majetek, což dle našeho názoru není případ této lokality,“ uvedl Jaroslav Kacer, předseda brněnské TOP 09 a člen Zastupitelstva města Brno a dodal: „Nabízí se dokonce úvaha o tom, jak je možné, že společnost založená v roce 2007, v jejímž představenstvu sedí místopředseda brněnské ODS a magistrátní zastupitel, získá o rok později výhodnou nájemní smlouvu na neuvěřitelných 40 let, dokonce s možností předkupního práva.“

Modernizaci železničního uzlu město Brno dlouhodobě nutně potřebuje. Právě proto je v této záležitosti nutné postupovat transparentně a systematicky, aby se celý proces zcela nezastavil nebo, v horším případě, aby soukromá společnost nerozhodovala o poloze či podobě nádraží. „V otázce modernizace hlavního nádraží působí navenek vedení města Brna dojmem, že stále neví, co chce, zda nádraží v nové či stávající poloze. Vedení brněnské radnice musí převzít politickou odpovědnost s přihlédnutím k novým skutečnostem, ať již ekonomickým, či jiným, a dát konečné rozhodnutí,“ uvedl Kacer.

V Brně 9. 2. 2012 Petr Štědronský, krajský manažer TOP 09

Photo by Marcel Musil