Hromadná doprava ovlivňuje z dlouhodobého hlediska život všech obyvatel města Brna. A nejen život obyvatel, ale i města a ostatních problémů, které s dopravou souvisejí – jako například parkovací místa v centru. Brno potřebuje čistý, atraktivní a kvalitní systém hromadné dopravy, který poslouží jako vhodná alternativa k dopravě individuální.

  „Chceme, aby Brno mělo svou vizi o systému hromadné dopravy a současně i kvalitní strategii, jak jí bude dosaženo. Brno je dopravním uzlem a je nutné, aby MHD byla čistá, atraktivní a především první alternativou obyvatel, před individuální dopravou po městě.“

Hromadná doprava má vysokou setrvačnost. „Chceme, aby Brno mělo svou vizi o systému hromadné dopravy a současně i kvalitní strategii, jak jí bude dosaženo. Brno je dopravním uzlem a je nutné, aby MHD byla čistá, atraktivní a především první alternativou obyvatel, před individuální dopravou po městě,“ vysvětluje Jan Hlobil, kandidát TOP 09 do Magistrátu města Brna. Dle TOP 09 je nezbytné, aby další kupované autobusy byly již jen na zemní plyn (CNG), který přináší až 62 % úsporu provozních nákladů a zároveň může až o 97 % snížit zatížení města emisemi. „Jsou věci, které můžeme změnit velmi rychle. Například WIFI pokrytí ve vozech nejenže umožní cestujícím pracovat či bavit se, ale především sníží i vandalství. Stejně tak zavedení klimatizovaných vozů zvýší atraktivitu pro další cestující, kteří dnes raději jedou autem,“ dodává Hlobil. Z dlouhodobého hlediska je ale nejdůležitější větší rozvoj kolejové hromadné dopravy, včetně budování tramvajových rychlotras, které přinesou Brnu další úspory. K dalším opatřením by mělo patřit například rozšíření přepravního prostoru pro kola, pravidelné vyhodnocování nastavených tarifů jízdného, ale i propojování hromadné dopravy s odstavnými parkovišti. Pokud bude hromadná doprava dobře fungovat, sníží se nám potřeba parkovacích míst a současně se zvýší kvalita ovzduší v Brně.